Frans Blom, ny VD

Frans Blom, VD för Modern Ekonomi har även tillträtt som VD för Mediaprovider Scandinavia AB (publ), under namnändring till Modern Ekonomi Holding AB.

Frans Blom efterträder tidigare VDn Stefan Mattsson för Mediaprovider Scandinavia AB (publ), listat på First North. Detta är föranlett av den kommande emissionen i Mediaprovider där Modern Ekonomis verksamhet apporteras in.

Mediaproviders tidigare verksamhet, förlagsverksamheten, såldes under slutet av år 2013 till South Square Publishing AB där Stefan Mattsson fortsatt är VD.

Tillträdande VD, Mediaprovider Scandinavia AB (publ),
under namnändring till Modern Ekonomi Holding AB
Tel: +46 (0) 21 470 36 05; Mobil +46 (0) 707 45 42 02

Modern Ekonomi
är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom bl a tillgång till en gemensam teknisk plattform och extraresurser, rådgivare, affärsutvecklare samt finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 130 medarbetare fördelade på 13 platser. Huvudkontoret finns i Västerås.

Mediaprovider Scandinavias Certified Adviser är Aqurat Fondkommission AB, telefon: +46 (0)8-684 05 800.