Regulatorisk

Modern Ekonomi genomför fusion i koncernen

Styrelsen i Modern Ekonomi Sverige AB och styrelserna för sex av dess dotterbolag har beslutat att genomföra en fusion. Dotterbolagen kommer överföras till moderbolaget Modern Ekonomi Sverige AB.

Styrelserna för Modern Ekonomi Sverige AB och dotterbolagen Modern Ekonomi Skaraborg AB, Modern Ekonomi Hallstahammar AB, Modern Ekonomi Stockholm AB, Modern Ekonomi Göteborg AB, Modern Ekonomi Kungsbacka AB och Modern Ekonomi Gnesta AB har beslutat att bolagen skall fusioneras genom att dotterbolagen går upp i moderbolaget. Moderbolaget skall därvid överta samtliga tillgångar och skulder i de överlåtande bolagen vilka, därefter skall upplösas utan att träda i likvidation. Kunderna påverkas inte av sammanslagningen och kommer att tillhöra samma kontor samt ha samma kontaktperson som tidigare.

Modern Ekonomi Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Modern Ekonomi Sverige Holding AB (publ). Genom fusionen minskas antalet bolag i koncernen och fokus på kärnverksamheten ökar.

”Fusionen av dotterbolagen innebär att, samtidigt som vi behåller våra fina tjänster och produkter, fokuseras alla våra resurser på en organisation. Vi blir effektivare både på marknaden och i de interna processerna, vilket är positivt för vår verksamhet samt våra medarbetare, kunder och aktieägare,” säger Frans Blom, VD Modern Ekonomi.

Fusionen beräknas ske under februari månad 2015.

Certified Advisor är Consensus Asset Management AB, Krokslätts Parkgatan 4, Box 234, 431 23 Mölndal, 031-745 50 00.

Tel: +46 (0) 21 470 36 05

Modern Ekonomi är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom bl a tillgång till en gemensam teknisk plattform och extraresurser, rådgivare, affärsutvecklare samt finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 160 medarbetare fördelade på 13 platser. Huvudkontoret finns i Västerås. www.modernekonomi.se

.