Kommuniké från extra bolagsstämma i Modern Ekonomi Sverige Holding AB (publ)

Den 28 april hölls extra bolagsstämma i bolaget. Stämman hölls på Scandic Billingen, Trädgårdsgatan 10 i Skövde. Följande beslut togs på stämman:

• att genomföra en sammanläggning av aktier (omvänd split) i syfte att uppnå ett för bolaget ändamålsenligt antal aktier i förhållandet 1:400, det vill säga 400 befintliga aktier byts ut mot 1 ny aktie.

• att ändra bolagsordningen för att förtydliga bolagets och koncernens verksamhet samt för att möjliggöra sammanläggningen av aktier och att bolagsstämma ska kunna hållas i Stockholm.

• att intill nästkommande årsstämma bemyndiga styrelsen att i samband med företagsförvärv, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan avvikelse från aktieägares företrädesrätt, mot kontant betalning, genom kvittning eller apport, fatta beslut om nyemission av aktier i bolaget. Bemyndigandet omfattar högst 2 825 000 aktier (efter sammanläggningen av aktier).

• att bolaget skall emittera högst 320 000 teckningsoptioner (efter sammanläggningen). Rätt att teckna teckningsoptionerna skall, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma högst 30 ledande befattningshavare och anställda.

För fullständig information v.v. se Modern Ekonomis hemsida:
http://www.modernekonomi.se/se/investerare.aspx samt bolagets delårsrapport januari 2013 – mars 2014.

Bolagets Certified Adviser är Thenberg & Kinde Fondkommission AB, Krokslätts Parkgata 4, Box 234, 431 23 Mölndal, 031-745 50 00.

Tel: +46 (0) 21 470 36 05; Mobil +46 (0) 707 45 42 02

Modern Ekonomi är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom bl a tillgång till en gemensam teknisk plattform och extraresurser, rådgivare, affärsutvecklare samt finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 135 medarbetare fördelade på 13 platser. Huvudkontoret finns i Västerås. www.modernekonomi.se