Modern Ekonomi listas på NASDAQ OMX First North

Börsen har godkänt Modern Ekonomi Sverige Holdings ansökan om listning på NASDAQ OMX First North. Modern Ekonomi är den första redovisningskedjan i landet, som listas på First North. Modern Ekonomi är ett av Sveriges snabbast växande företag för ekonomitjänster och bolaget sysselsätter 135 personer på 13 orter i Sverige.

Via ett omvänt förvärv har Modern Ekonomi övertagit det sedan tidigare noterade bolaget Mediaprovider Scandinavia ABs börsplats på NASDAQ OMX First North. Under listningsprocessen har bolaget legat under observation. Måndagen den 24 februari återförs bolaget till ordinarie listning. I samband med det omvända förvärvet i december 2013 genomfördes en nyemission om cirka
10,5 MKR.

– Modern Ekonomi befinner sig i ett mycket expansivt läge och satsar på såväl fortsatt organisk tillväxt som förvärv. Vi ser mycket positivt på framtiden som marknadsledare inom en allt viktigare del av näringslivet, nämligen som leverantör av effektiva och avancerade ekonomiska tjänster. En börsintroduktion innebär en tydlig kvalitetsstämpel och listningen skapar även utrymme för framtida affärer med den egna aktien som betalningsmedel. Vi har dessutom förhoppningen att flera redovisningsbyråer vill ansluta sig till Modern Ekonomi, säger Frans Blom, VD Modern Ekonomi.

Under förra året etablerades ett eget lönecenter, varigenom erbjuds specifika lönetjänster, idag det snabbast växande området för outsourcing. En HR-avdelning har startats för assistans med HR-tjänster och sedan tidigare erbjuds traditionella tjänster och finansieringstjänster.

– Det har tillkommit många nya kunder med specifika behov som vi nu kan erbjuda en unik service. Vi är övertygade om att dessa specifika lösningar kan utnyttjas till att bygga allt större kundvolymer och därmed en stark lönsamhet, tillägger Frans Blom.

I samband med en genomförd apportemission har det tillförts totalt 4 697 377 106 nya aktier. Aktiekapitalet ökade med 14 531 250 kr. Totalt antal aktier efter emissionen uppgår till 5 909 603 456 aktier och aktiekapitalet uppgår till 18 281 250 kr. Under februari kommer bolaget kalla till en extra Bolagsstämma där styrelsen kommer att föreslå en sammanläggning av aktien.

Bolagets Certified Adviser är Thenberg & Kinde Fondkommission AB, Krokslätts Parkgata 4, Box 234, 431 23 Mölndal, 031-745 50 00.

Tel: +46 (0) 21 470 36 05; Mobil +46 (0) 707 45 42 02

Modern Ekonomi är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom bl a tillgång till en gemensam teknisk plattform och extraresurser, rådgivare, affärsutvecklare samt finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 135 medarbetare fördelade på 13 platser. Huvudkontoret finns i Västerås. www.modernekonomi.se