Modern Ekonomi växer med förvärv i Småland

Fullservicebyrån Modern Ekonomi förvärvar redovisningsdelen* hos företaget Breda Affärsutveckling/Revision AB i Bredaryd, som nu kommer att få tillgång till utökade tjänster och möjlighet till ny teknik, IT-baserade lösningar samt kvalificerad rådgivning. Modern Ekonomi skaffar sig samtidigt lokal närvaro i ett nytt område och ökar kontakten med tillverkande företag. Breda Affärsutveckling/Revision AB har kvar verksamheten avseende revision och rådgivning.

Redovisningsbyråkedjan Modern Ekonomi har dubblat sin verksamhet de två senaste åren och nu läggs ytterligare en plats till det redan omfattande kontorsnätet. Idag har verksamheten drygt 120 medarbetare fördelade på 13 kontor, varav två drivs i franchiseavtal.

– Vi är mycket stolta över det nya förvärvet och att vi numera finns även i den tillverkningstäta Gnosjöregionen, säger Frans Blom, vd på Modern Ekonomi. Vi ser en stark tillväxt i våra samtliga affärsområden och det är glädjande att vi nu får tillskott av kunder inom tillverkande aktiebolag.

– För vår del ser vi fram emot att kunna bredda vårt erbjudande ytterligare och även kunna höja vår servicegrad, säger Kurt Sjöberg, VD Breda Affärsutveckling/Revision AB.

Målsättning
Modern Ekonomi räknar med att inom tre år ha 350 medarbetare på totalt ett trettiotal platser. Tillväxten ska ske med öppnande av kontor på nya orter, via uppköp samt med fler franchisetagare. Målgruppen är 97 procent av de svenska företagen, det vill säga ägarledda små och medelstora företag.

Bakgrund
Modern Ekonomis koncept lades redan år 1969 och har utvecklats alltefter marknadens behov. I nuvarande tappning startade Modern Ekonomi år 2006 och bolaget ägs fortfarande till övervägande del av de entreprenörer som varit med och startat redovisningsbyråkedjan. Under senare tid har bl a Rolf Lundströms Provobis Holding gått in som delägare i Modern Ekonomi.

De 13 kontoren finns på följande orter: Bergsjö, Bredaryd, Falköping, Gnesta, Göteborg, Hallstahammar, Jönköping, Karlstad, Kungsbacka, Skövde, Sundbyberg, Västerås och Örnsköldsvik.

* under namnändring till Modern Ekonomi Gnosjöregionen AB

Frans Blom Kurt Sjöberg
VD, Modern Ekonomi Breda Affärsutveckling/Modern Ekonomi
Tel +46 (0) 220 239 07 Tel +46 (0) 370 808 80