Delårsrapport januari – december 2013

Från och med 18 december 2013 ingår ej längre förlagsverksamheten i Bolaget. Under början av 2014 har verksamheten Modern Ekonomi apporterats in. Resultatet som finns i denna kommuniké är helt och hållet hänfört till den avyttrade förlagsverksamheten och har inget med den framtida verksamheten inom Modern Ekonomi att göra. Balansräkningen i denna kommuniké visar hur Bolaget såg ut efter avyttring av förlagsverksamheten och innan apporteringen av Modern Ekonomi.

SAMMANFATTNING OKTOBER - DECEMBER

• Koncernens resultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 12,4 (0,5) MSEK
  • Moderbolagets resultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 12,4 (0,6) MSEK
  • Koncernens omsättning uppgick till 19,2 (9,8) MSEK
  • Moderbolagets omsättning uppgick till 19,2 (7,4) MSEK
  • Genomfört en lyckad företagsrekonstruktion
  • Försäljning av verksamheten har intäktsförts med 6,2 MSEK
  • Stämmobeslut om en apportemission avseende Modern Ekonomi
  • Fullt garanterad företrädesemission om 10,5 MSEK har genomförts
  • Förlängt innevarande räkenskapsår till och med 30 juni 2014
  • Ny styrelse
  • Ackordsvinst uppgick till 6,8 MSEK

SAMMANFATTNING JANUARI - DECEMBER

• Koncernens resultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 10,3 (-3,0) MSEK
  • Moderbolagets resultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 10,3 (-2,4) MSEK
  • Koncernens omsättning uppgick till 31,2 (33,9) MSEK
  • Moderbolagets omsättning uppgick till 31,2 (23,0) MSEK

Viktiga händelser efter periodens utgång
Genom ett omvänt förvärv har Mediaprovider Scandinavia AB förvärvat 100 % av Modern Ekonomi Sverige AB och flyttat ut sin verksamhet från bolaget. Det First North-listade bolaget har bytt namn till Modern Ekonomi Sverige Holding AB (publ). Modern Ekonomis ansökan om listning på First North har godkänts av börsen. Under listningsprocessen har bolaget legat under observation. Måndagen den 24 februari återförs bolaget till ordinarie listning.

På extra bolagsstämma den 10 december beslutades att genomföra en nyemission som tillförde Bolaget 10,5 MSEK före emissionskostnader. 2,5 MSEK av emissionslikviden har, tillsammans med 1 MSEK från kassan, använts till att betala av ett ackord om cirka 3,5 MSEK. Resterande del av emissionslikviden skall användas till expansion av ny verksamhet.

För att läsa rapporten i sin helhet, v.v. se www.modernekonomi.se

Delårsrapport Jan-Dec 2013 Modern Ekonomi Sverige Holding AB publ

För mer information, v.v. kontakta:

VD, Modern Ekonomi
Tel: +46 (0) 21 470 36 05; Mobil +46 (0) 707 45 42 02
Mail:
frans.blom@modernekonomi.se

Modern Ekonomi är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom
bl a tillgång till en gemensam teknisk plattform och extraresurser, rådgivare, affärsutvecklare samt
finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 130 medarbetare fördelade på 13
platser. Huvudkontoret finns i Västerås.
www.modernekonomi.se

Bolagets Certified Adviser är Thenberg & Kinde AB Fondkommission AB, telefon: 08-684 05 800.