Modern Ekonomi anställer ny kontorschef i Hallstahammar och Västerås

Modern Ekonomi har anställt Joakim Jurstrand som ny kontorschef i Hallstahammar och Västerås. Joakim tar över efter Roy Blom, en av Modern Ekonomis grundare. Roy kommer att verka inom det nya affärsområdet ME Konsult.

Joakim tillträdde som kontorschef den 1 december och har närmast jobbat inom Modern Ekonomi Hallstahammar AB som auktoriserad redovisningskonsult. Tidigare har Joakim bland annat arbetat som kontorschef på LRF Konsult AB, där han varit verksam i 13 år. Tidigare kontorschef för Hallstahammar var Roy Blom, som fortsatt kommer att vara aktiv inom ME Konsult.

”Vi är mycket glada att Joakim valt att anta rollen som kontorschef för Modern Ekonomis kontor i Hallstahammar och Västerås. Joakim har gedigen erfarenhet inom redovisningsbranschen, och har tidigare haft motsvarande roller i andra redovisningsbyråer. Jag är övertygad om att Joakim starkt kommer bidra till Modern Ekonomis framtida utveckling”, säger Frans Blom VD, Modern Ekonomi.

Joakim kommer även att finnas till hands gällande affärsutveckling, coaching och rådgivning för våra kunder.

”Det är med stor stolthet och ödmjukhet jag tar över ansvaret för Modern Ekonomis kontor i Hallstahammar och Västerås. Verksamheten i Hallstahammar präglas av en stolt tradition av lokal förankring, hög servicekänsla och proffsighet där kunden och medarbetarna sätts i centrum. Det känns mycket inspirerande att få leda och utveckla kontoren i Hallstahammar och Västerås med bibehållna grundvärderingar, medarbetare, kundnytta och en modernare ekonomi i fokus”, säger Joakim Jurstrand, kontorschef i Hallstahammar och Västerås.

Certified Advisor är Consensus Asset Management AB, Krokslätts Parkgata 4, Box 234, 431 23 Mölndal, 031-745 50 00.

Modern Ekonomi är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom bl a tillgång till en gemensam teknisk plattform och extraresurser, rådgivare, affärsutvecklare samt finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 160 medarbetare fördelade på 13 platser. Huvudkontoret finns i Västerås. www.modernekonomi.se